Skydive Hamar // HaGL FSK

Om Oss

Navnet HaGL Fallskjermklubb står for Hamar, Gjøvik og Lillehammer fallskjermklubb. Klubben dekker i dag hele mjøsområdet (Hedmark fylke og Oppland fylke).

Vi driver klubben på dugnad og er ikke en kommersiell bedrift. Derfor kan det en sjelden gang gå noen dager før du får svar, hvis vi er bortreist eller opptatt med andre ting. Vi svarer så fort vi kan!

HaGL Fallskjermklubb har fast tilholdssted på Hamar flyplass (Stavsberg – like ved Olrud og Hedmarkstoppen). Dette hoppfeltet blir i dag benyttet til vanlig selvstendig fallskjermhopping, elevhopping, tandemhopp, kurs etc.

Vi hopper fortrinnsvis lørdag og søndag, men også noen ukedager, følg med på facebook for kontinuerlig oppdatering.

I dag har HaGL over 100 betalende medlemmer og vi er en kjerne på ca. 30-40 stk. som hopper aktivt. Til vanlig disponerer klubben ett en-motors propellfly av typen Cessna-182 som kan ta inntil 4 hoppere. Ved større arrangementer leies det inn turbinmaskiner og helikopter

Sosialt

HaGL Fallskjermklubb består av eldre, unge, nybegynnere og svært erfarne hoppere. Vi er en klubb med et veldig godt miljø, der det arrangeres sommerfester og julebord som faste happenings, i tillegg til grilling på flyplassen mellom løftene. Klubben er også såpass liten at man raskt blir kjent med de andre medlemmene. I tillegg har vi en lav terskel for å spørre om tips eller råd til hoppingen. Gjestehoppere fra andre klubber er også hjertelig velkommen.

Historie

HaGL ble i 1985 delt i to klubber: Ving FSK på Oppland siden og Hamar FSK på Hedmarksiden. Klubbene drev mye hver for seg, men samarbeidet også ved noen anledninger. Våren 1998 ble de to klubbene igjen slått sammen til HaGL Fallskjermklubb.

Styret i HaGL

Leder: Torbjørn Broks Pettersen

Nestleder: Andreas Grønfur

Medlem: Marianne Brodahl